Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, kuris apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Tai labai aiškiai atsispindi ir Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
Rengiantis įgyvendinti nuo 2024 m. įsigaliosiančius Švietimo įstatymo pakeitimus, ugdymo įstaigose įtvirtinančius įtraukties principą, švietimo sistemoje pašalinančius kliūtis neįgaliesiems, taip pat individualių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdytis kartu su savo bendraamžiais Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė 2021–2024 m. veiksmų planą.
Įtraukties veiksmų plano tikslas – šalinti fizines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam vaikui mokantis drauge su savo bendraamžiais jam artimiausioje švietimo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.
Gimnazijoje parengtas 2022-2024 m. pasirengimo įtraukčiai veiksmų įgyvendinimo planas Atlikta situacijos analizė, kaip pasiruošta įtraukiajam ugdymui. Gimnazijos metodinėje dienoje ,,Patirčių erdvė“ mokytojai dalinosi gerąja patirtimi apie lanksčius ugdymo turinio įgyvenimo sprendimus, pastoliavimo praktikas, asmeninę kiekvieno mokinio pažangą, jos fiksavimą. 5 mokytojai dalinosi savo patirtimi ir įžvalgomis konferencijoje ,,Įtraukusis ugdymas: iššūkiai, galimybės, ir patirtys“, kurį organizavo Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras. 26 gimnazijos mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai išklausė mokymus įtraukiojo ugdymo tema ,,Įgalinimo, įtraukiojo ugdymo samprata. Pozityvios elgsenos konstravimas individualiu, klasės/grupės ir instituciniu lygmeniu“. Mokiniai skatinami pastoliauti pamokose.
Vaikai dalyvauja respublikiniuose konkursuose, parodose, projektuose: ,,2 skirtukai gimtinei“ (Plungė), ,,Sakinį girdžiu – piešinį kuriu“ (Šiauliai), ,,Kalėdų Senelio batas“ (Panevėžys). Į veiklas įtraukiami mokinių tėvai: tarptautinės ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio (1-4 klasių) amžiaus tėvų ir mokytojų meninės raiškos projektas ,,Mamos suknelė“.
Gimnazija dalyvauja projekte "Visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas Marijampolės savivaldybės pradinio ir pagrindinio ugdymo įstaigose" – bus pritaikytos ir atnaujintos erdvės ir įsigyjamos aktyvios ugdymo priemonės.
| Įtraukusis ugdymas | Atnaujinta | Dydis | ||
|---|---|---|---|---|
| 2022 – 2024 m. m. pasirengimo įtraukčiai veiksmų įgyvendinimo planas | 2025-09-11 19:25:09 | 258.7 KB | ||
Savivaldybėje:
- Marijampolės savivaldybėje sukurta 12 asmenų darbo grupė pasirengimo įtraukčiai veiksmų įgyvendinimo planui parengti.
- Parengtas Pasirengimo įtraukčiai veiksmų įgyvendinimo Marijampolės savivaldybėje 2022–2024 metais planas.
